Urządzenia NO

Urządzenia napełniająco-opróżniające (urządzenia NO) służą do górnego lub dolnego przeładunku substancji chemicznych do cystern samochodowych oraz kolejowych. Zapewniają wysoki stopień bezpieczeństwa operacji przeładunkowych pod względem prawdopodobieństwa wystąpienia awarii i związanych z nim wycieków mediów oraz skażenia środowiska, a także podnoszą poziom bezpieczeństwa dla obsługujących urządzenie pracowników.

Dzięki prowadzeniu procesu „end-to-end”, MMR Group MediaTransfer minimalizuje ryzyko projektowe po stronie klienta i gwarantuje gotowość operacyjną urządzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • Posiadamy uprawnienia TDT i WDT
  • Realizujemy projekt kompleksowo – od koncepcji po odbiór
  • Projektujemy „na miarę” – bez kopiowania gotowych układów
  • Zapewniamy zgodność z przepisami, automatyzację i bezpieczeństwo
  • Skracamy czas realizacji, zmniejszamy ryzyko i zwiększamy bezpieczeństwo
thumbnail

Urządzenie NO (napełnianie i opróżnianie) to techniczne rozwiązanie umożliwiające bezpieczny załadunek i rozładunek substancji stałych, ciekłych lub gazowych z cystern kolejowych, autocystern, zbiorników magazynowych lub instalacji procesowych.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu* każde urządzenie NO podlega nadzorowi Transportowego Dozoru Technicznego (TDT), a w przypadku instalacji wojskowych – Wojskowego Dozoru Technicznego (WDT).

Urządzenia NO obejmują m.in.:

  • ramiona przeładunkowe (morskie, lądowe – górne, boczne, dolne),
  • elastyczne urządzenia wężowe
  • złącza, zawory, kompensatory i systemy awaryjne
  • układy sterowania i automatyki

MMR Group MediaTransfer posiada uprawnienia TDT i WDT do projektowania, produkcji i modernizacji urządzeń NO, realizując projekty od koncepcji po odbiór z inspektorem.

* Dz.U. 2006 nr 180 poz. 1321

Dzięki kompetencjom inżynieryjnym i znajomości procedur dozoru technicznego, MMR Group MediaTransfer prowadzi klienta przez cały proces realizacji – oszczędzając jego czas, eliminując ryzyko projektowe i zapewniając gotowość operacyjną urządzenia.

Etapy współpracy z MMR Group MediaTransfer:

  • 1. Analiza wymagań technicznych i procesowych.
  • 2. Dobór technologii i opracowanie koncepcji rozwiązania.
  • 3. Projekt techniczny i przygotowanie dokumentacji TDT.
  • 4. Zgłoszenie dokumentacji do TDT i jej zatwierdzenie.
  • 5. Produkcja i prefabrykacja urządzenia NO.
  • 6. Dostawa, montaż i integracja z systemami klienta.
  • 7. Odbiór końcowy z udziałem inspektora TDT.

MMR Group MediaTransfer jest oficjalnym partnerem firmy JLA, działu grupy J de Jonge Group, specjalizującego się w produkcji ramion morskich do przeładunku mediów płynnych i gazowych. JLA tworzy swoje rozwiązania w oparciu o ponad 35 lat doświadczeń serwisowych w pracy z urządzeniami różnych producentów, co pozwala jej tworzyć wyjątkowo przemyślane, niezawodne i trwałe konstrukcje.

Ramiona JLA są projektowane pod konkretne wymagania terminala i medium, przy uwzględnieniu warunków eksploatacyjnych oraz oczekiwanego poziomu automatyzacji. W zależności od potrzeb, mogą być wyposażone m.in. w:

  • podgrzewane sekcje transferowe (dla produktów o wysokiej lepkości lub zamarzających)
  • izolację kriogeniczną – do mediów takich jak LNG, etylen, ciekły wodór, amoniak
  • złącza awaryjnego rozłączania (ERC) z układami ESD
  • kompensatory i zawory bezpieczeństwa
  • systemy monitorowania pozycji i ciśnienia (HART, Profibus, itp.)
  • systemy automatycznego parkowania i blokowania
  • pełną integrację z systemami sterowania terminala (DCS/SCADA)

Ramiona mogą być dostosowane zarówno do obsługi statków morskich, jak i mniejszych jednostek przybrzeżnych czy barek.

Cechy wyróżniające JLA:

  • bezlinowy system balansujący – eliminuje problemy z zużyciem linek, minimalizuje konserwację
  • własna produkcja złączy obrotowych – precyzyjne, niskooporowe, trwałe, łatwe do serwisu
  • w pełni elektryczne, autonomiczne ramiona morskie – brak potrzeby instalacji hydrauliki, niższe koszty utrzymania, możliwość zdalnego sterowania
  • modularna konstrukcja ułatwiająca serwisowanie i modernizację
  • możliwość pracy w układach redundantnych lub sekwencyjnych (multi-arm systems)

JLA to przyszłość morskich systemów przeładunkowych, którą zaprojektowali praktycy, a zbudowali operatorzy.

Dla zastosowań lądowych MMR Group MediaTransfer oferuje rozwiązania od firmy WLT Liquid & Gas Loading Technology – producenta lądowych ramion przeładunkowych dla szerokiego zakresu mediów (od LPG po kwasy i ropę). Ramiona projektowane są na bazie wieloletniego doświadczenia inżynierów w zakresie mediów agresywnych, zawsze w oparciu o potrzeby konkretnej aplikacji – bez użycia gotowych szablonów.

Typy ramion według sposobu przeładunku:

  • górne – do załadunku/rozładunku cystern drogowych i kolejowych od góry
  • dolne – dedykowane dla LPG, paliw, H₂, kriogenów
  • boczne i specjalne – do niestandardowych aplikacji lub ograniczonej przestrzeni

Zalety ramion WLT:

  • wyjątkowo trwałe złącza obrotowe o niskim współczynniku tarcia
  • szczelność i odporność na agresywne media (kwasy, zasady, alkohole, LPG)
  • bardzo dokładna i czytelna dokumentacja techniczna
  • możliwość dopasowania długości, kierunków pracy i mechanizmów odciążenia
  • gotowość do integracji z systemami automatyki, zgodnie z TDT

Ramiona WLT to rozwiązania „szyte na miarę”, tworzone po to, by działać niezawodnie w najbardziej wymagających środowiskach.

W oddziale MMR Group MediaTransfer w Kostrzynie pod Poznaniem produkujemy urządzenia wężowe NO, dopasowane do pracy z paliwami, chemikaliami, gazami technicznymi, kriogenami i wodorem.

Projektujemy je na bazie komponentów renomowanych dostawców:

  • Novaflex
  • Continental
  • Thor
  • RS Components

MMR Group posiada uprawnienia TDT i WDT do produkcji i modernizacji urządzeń NO, zapewniając pełną zgodność z przepisami i możliwość szybkiego serwisu.

Konfiguracje i komponenty:

  • złącza awaryjnego rozłączania (ERC)
  • suchozłącza odcinające (Dry Disconnect)
  • węże w wersji kompozytowej, stalowej, PTFE, gumowej
  • okucia w wersji nierdzewnej, kwasoodpornej, aluminiowej

Opcje konstrukcyjne:

  • kratowa rama wsporcza – chroni wąż przed tarciem o podłoże, zwiększając jego trwałość
  • zawieszenie na wciągniku żurawia słupowego – dla ergonomicznej obsługi cięższych węży
  • możliwość integracji z istniejącym sterowaniem i ESD

Urządzenia wężowe produkowane przez MMR Group MediaTransfer to sprawdzone rozwiązania tam, gdzie liczy się elastyczność, bezpieczeństwo i szybka dostępność.

Specjalizujemy się w projektach realizowanych dla takich branż jak:

  • petrochemiczna: paliwo lotnicze JET-A1, benzyna Pb95, olej napędowy, olej opałowy, polichlorek winylu, asfalt
  • chemiczna: kwas siarkowy, ług sodowy, podchloryn sodu
  • paliwowa: LNG, LPG, amoniak, chlor, wodór
  • spożywcza: etylen

Zapytaj o produkt

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi